Mulakan bisnes pertama

Mulakan bisnes tanpa perlu membuat pinjaman. Sebaiknya gunakan wang simpanan sendiri tanpa perlu meminjam dari mana-mana pihak. . Tak perlu mula bisnes dengan modal besar, cukup setakat mana kerugian yang anda perlu serap. Contohnya bermula dengan modal RM300, anda boleh join mana-mana syarikat untuk jadi pengedar. . Bisnes pertama adalah + tempat untuk mula belajar

sambungan perancangan matlamat 2018

Baiklah ini adalah sambungan topik yang kak norah tulis semalam berkaitan target 2018. Mesti ada yang tak sabar nak tahu kan? . Tak pe, jap lagi kak norah kongsikan ye. . Langkah seterusnya adalah: . . 4. Berapakah bajet yang diperlukan. Setiap kali buat matlamat, jangan lupa masukkan bajet yang terlibat untuk setiap aktiviti yang

7 langkah rancang matlamat 2018

Beberapa hari lagi kita akan meninggalkan tahun 2017. Bagaimana pencapaian anda tahun ini? Adakah sudah tercapai? Jika tercapai, ucapan tahniah untuk anda. Manakala jika belum, apakah langkah-langkah yang perlu diambil? Pastikan semuanya dah ada jawapan yang jelas. . . Baiklah, dengan segala pencapaian tahun ini, apakah matlamat bisnes anda tahun 2018? Jika belum ada matlamat,

Matlamat/sasaran hidup

Niat adalah salah satu rukun solat. Apakah kaitannya dengan penetapan matlamat hidup? “Setiap amal bergantung pada niatnya dan setiap orang mendapat balasan yang sesuai dengan niatnya” – Bukhari dan muslim. . . Setiap kali menunaikan solat, niat kita adalah untuk memperolehi keredhaan Allah swt. Apabila tidak, tiada pahala untuk solat di sisiNYA. . Begitu jugak

3 mindset yang tidak patut ada apabila memulakan bisnes

Uolss, masa memula nak mula bisnes korang jangan fikir buat bisnes ni terus dapat untung tau. umpama bulan jatuh ke riba korang camtu je. Tinggal belai-belai dan goyang kaki. No.No.No. ekceli, ada 3 mindset utama yang korang kena ubah k. Meh kak norah eksplin. #1 Mula bisnes kerana tengok bisnes orang lain laku keras. Biasa

CARA MUDAH NAK MULA BISNES ONLINE TANPA MODAL

Uolss yang newbies, salah satu kekangan korang nak mula bisnes iaitu modal kan? Kak norah faham benda ni tak boleh di elakkan sebab latarbelakang setiap orang itu berbeza. Ada yang datang dari famili susah, ibu-ibu tunggal, menggangur dan sebagainya. Tetapi itu semua dah tak penting, perkara paling utama adalah KEHENDAK/IMPIAN uolss nak BERJAYA. Apabila IMPIAN

4 kesilapan newbies menjual di FB

Hai newbies di luar sana. Sape-sape yang baru nak mula bisnes secara online, korang jangan terlalu eksaited nak terus menjual ye. ketahui dahulu apakah kesilapan yang biasa dilakukan oleh newbies untuk menjual di FB. Jadi korang tak le nanti frust menonggeng setiap kali buat posting takde sape nak respon kan. Meh kak norah eksplin satu

Bila lah nak mula bisnes ni?

Lagi lagi tak tun tuang, tak tun tuang, tak tun tuang. Nak mula bisnes tapi tak tau nak start dari mana? Takut tersilap langkah memilih bisnes? Takut nak mula, sebab saya dengar dunia bisnes ni rugiiii jeeee.. Betul kah tu kak norah? . Isk.isk.isk. Korang ni banyak betul perspektif negative nak mula bisnes. Jangan tunggu

5 langkah pengurusan agen

Agen merupakan antara nadi penggerak bisnes. Setiap agen yang berada dalam tim perlu diberi panduan, sokongan dan penghargaan. . Terdapat 5 langkah pengurusan agen: #1 Ubah mindset sebagai Leader. Sebagai seorang leader, anda perlu membantu agen supaya lebih bersemangat, kuat berusaha dan seterusnya berjaya. Leader perlu duplicate diri dan skill yang ada kepada agen. Sebagai

Cara memulakan simpanan emas

Hari ini kak norah terbuka hati untuk berkongsi teknik atau cara mudah menyimpan emas selepas seorang prospek menanyakan hal ini. . Terlebih dahulu anda perlu jelas, simpanan emas ni adalah untuk pelaburan jangkamasa panjang. Bukannya simpan hari ini, esok atau setahun dah nampak hasilnya. Lagipun harga emas ni ada naik dan turunnya. Namun sebagai penyimpan
Theme BCF By aThemeArt - Proudly powered by WordPress .
BACK TO TOP